fredag 31 mars 2017

Vad är jag?

Idag är det Trans Day of Visibility. Det är väldigt sällan jag skriver något om speciella dagar, men idag kan jag ju passa på att berätta för världen vad för typ av transperson jag är.

Så: Jag är icke-binär (varken enbart tjej eller enbart kille). Mer specifikt tror jag att jag är typ agender (inget kön) eller bara genderqueer (jättebrett begrepp som kan betyda väldigt mycket. I mitt fall att jag antagligen inte har något specifikt socialt och mentalt kön).

Ni som inte identifierar er på samma sätt kanske tycker att detta låter jättelustigt, men just jag har såklart tänkt väldigt mycket på just mig (lol, ego?). I alla fall är det verkligen jätteskönt att bara släppa alla normer som har med kön att göra. Jag ser mig bara som en person - en människa - och hoppas att alla andra kan se mig på samma sätt. 

Mina pronomen är han och hen. Brukar säga han när folk frågar, men har insett att hen fungerar lika bra!

Ehh, jupp: Det regnade idag. Kepsen blev dyngsur, men det märkte jag först när jag hade kommit hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar