onsdag 5 april 2017

Att inte tappa kontrollen

För att palla göra allt skolarbete gäller det att ta en läxa i taget. 

Det brukar fungera bra, men den här veckan var det ändå för mycket. Jag skulle aldrig kunna plugga ordentligt på allt, så jag tog bort samhällen från kalendern. Det är okej eftersom jag ändå bara läser kursen som utökad för skojs skull... Jag raderade alltså påminnelserna om att jag hade samhällsprov. Poff, borta! Passade på att ta bort några andra saker också, som nationella i tyska, eftersom det ändå inte var något jag skulle plugga till.

Det var verkligen bra gjort av mig! Kraven blev genast färre. Jag hann inte med exakt alla läxor ändå. Vissa blev bara halvfärdiga, men det är lugnt. Jag var ju tvungen att hinna med bokcirkeln, fikakvällen med klassen och omplanteringen av mina växter också.

Jag längtar tills den här veckan är över. Påsklovet är nära och då ska jag se till att enbart ha mysiga (skönlitterära) läsläxor...

En trevlig gymnasieklass och nygräddade pannkakor, morotskaka, kladdkaka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar