söndag 12 mars 2017

Sagan om de fula läxhållarna som blev fina


För att hålla lite ordning på läxorna använder jag tre tidskriftssamlare. Eftersom de råkar vara av Ikeas allra billigaste sort var de inte så snygga... Men nu är de jättefina!

Jag använde:
Bild utskriven från datorn
Limpistol 
Röd färg

Bilden var bara att klippa i tre delar och limma på med papperslim. Limpistolslimmet som täcker wellpapp-kanten var mer tidskrävande att få på, men jag passade på att lyssna/titta på Mello samtidigt.

Som vanligt var det här ett väldigt spontant pyssel som jag bara kände mig tvungen att göra innan jag kunde gå vidare i livet. Det blir så ibland. En annan grej jag gjorde igår var att sätta upp en ljusslinga som bara har legat på golvet för att jag inte har hittat en bra ställe till den. Nu går den längs med taklisten genom halva rummet och jag tror att det ser rätt bra ut (även om jag önskar att sladden var ljus istället för svart). :D

Och för er som inte vet: Kartan är från Sagan om Ringen!

PS: Mellos Skam-parodi ägde. x)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar