fredag 10 mars 2017

En underlig vecka

     - I måndags fick jag äntligen geografiprovet gjort... Sen på idrotten en håltimme gick jag till bibblan och fångade några pokémon på vägen. Och efter skolan var det tacokväll med klassen och mentorerna. Det sistnämnda var både roligt och gott!

     - Tisdagen var som vanligt. Jag kom en kvart försent till första lektionen. Förstår inte hur jag lyckas. :(

     - På tisdagsnatten (efter några timmars sömn) skrev jag en artikel. Eftersom natten är bästa tiden så fick jag ihop en krönika också. Väldigt spontant. Sen sov jag några timmar till och dagen efter var jag ännu tröttare än vanligt, men det gör inget, för onsdagar är bra ändå.


Någon slängde ut en massa snö på marken. Det var jättefint, men kallt.

     - På torsdagen insåg jag att jag var tvungen att plugga matte. Eftersom all tänkarenergi går åt under skoldagen bestämde jag mig för att ta en powernap. Ställde tre olika alarm. Lade mig med kläderna på. ...Och vaknade nio timmar senare. Det var najs. Jag kunde sitta i köket och plugga hela nattmorgonen med hjälp av tusen glas oboy utan att någon störde mig.

     - Idag var provet. Det gick inte så jättebra, men jag är nöjd med min insats. Efter matten cyklade jag till ICA istället för hem. Köpte frukt och kakor och åkte vidare till Kraftverket. Jag gillar verkligen det stället. Och jag gillar människorna som jag träffade där. Det var Hbtqveden-träff. Vi pratade mycket och ritade litegrann. Det var mysigt. 

Sen cyklade jag hem i gatlyktornas sken och undrade vilket veckodag det är. Blev uppriktigt förvånad när jag insåg att det är fredag. Sen blev jag glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar