lördag 11 mars 2017

Dålig biblioteks-vana

Jag är väldigt bra på att impuls-reservera/låna böcker. Flera gånger har det hänt att jag har reserverat en bok men inte orkat hämta ut den. Ibland har jag haft en bok hemma i tre månader utan att läsa ut den och några gånger har jag fått använda mina femkronor till att betala förseningsskuld. Det är inte långt till bibblan från skolan, men jag ogillar alla människor och bilar som finns i stan och orkar sällan pallra mig dit...

Några exempel på impuls-reserveringar/lån:
1) Jag tittade på en random vlogg av Misslisibell. I den tipsade hon om Warriors-serien. Jag tyckte att omslaget var snyggt.


2) Var på bibblan för att hämta Warriors (yep, den här gången orkade jag!). Såg Som eld av Sara Lövestam - som jag har velat läsa ett tag - i hyllan.


3) Jag hade skrivit en liten text om skrivande och litteratur. Min lärare läste igenom den och frågade om jag hade läst något av Nina Bouraoui. (Det har jag inte.) Vet inte varför hon kom att tänka på Bouraoui av min text, men jag loggade in på Götabiblioteken och reserverade direkt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar