tisdag 21 mars 2017

Arton

Nu är det inte långt kvar tills jag fyller år och det är varken roligt eller tråkigt. När jag var yngre var det kul att fylla år. Gott godis. Roliga kompiskalas. Presenter som var spännande att öppna.

Jag tycker fortfarande om presenter, men jag brukar bara få saker från de som köper något för att de "måste". Och när folk egentligen inte vill är det inte kul längre. När tiden väl är inne brukar jag ändå bli fett stolt över det jag får, men som folk säger: "Lycka kan (i stort sett) inte köpas med pengar."

Rent formellt är jag också rätt likgiltig. Det kommer bli coolt att få ledighetsanmäla sig själv på skolans plattform. Skönt att kunna köpa saker på nätet och irl utan av att begränsas av en åldersgräns (typ Netflix och alvedon (inte för att jag brukar vilja köpa alvedon, men OM)). Sen finns det säkert andra bra och dåliga saker med att fylla arton, men jag har inte så bra koll (vilket antagligen inte är så bra).

Det där med att jag får ta körkort skulle vara kul om jag bara hade börjat övningsköra överhuvudtaget... Hah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar