lördag 18 mars 2017

Favoritrobotarna på andra sidan skärmen

På senaste tiden har Steam Powered Giraffe (mina favoritartister) pratat om att göra en livesänd YouTube-konsert, och idag hände det!

Screenshot från det intensiva ögonblicket när The Spine och Rabbit var avundsjuka på Zero för någonting som hade med microwaved ice cream att göra.

De är så härliga. The feels alltså. <3 xD :'(   Deras ord och sketcher är on point. deras rörelser är så coola och jag förstår fortfarande inte hur de kan ha lärt sig att låta precis som robotar!? Jag visste inte att en och en halv timme kunde ta slut så fort. (Jag trodde seriously att de hade hållit på i typ 35 minuter när de sa att de skulle spela sista låten. :c )


Eftersom de bor i Kalifornien och inte är jättekända så reser de sällan till Europa, men nu har jag ändå sett dem spela live...! Även om de inte kunde se eller höra oss tittare, så riktade de sig ändå direkt till oss. Och livechatten var minst sagt aktiv. Det gjorde det hela lite mer speciellt än en vanlig video.

Jag kommer antagligen skriva mer om Steam Powered Giraffe någon annan gång. Nu vill jag bara dela med mig av min upprymdhet! Och kom nu inte och säg att ni inte vill lyssna på dem för att det inte är er typ av musik. De spelar inte riktigt min typ av musik heller. Men de äger ändå!

Btw... Jag saknar Hatchworth.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar