fredag 1 december 2017

"Tranås kid on the run" aka äventyr i större stad och FOLK

De här dagarna, alltså!

I förrgår tog tre (!) av mina grymma kompisar körkort. Gick och spontan-fika-firade med Cornelia & co. Och sen gick vi på ICA och köpte matsäck.

...För igår åkte några av oss till Saco-mässan i Stockholm. Där är det meningen att en ska få tips på spännande högskolor, men större delen av tiden gick vi till montrar bara för att få snygga tygkassar och lyssnade på seminarier som inte hjälpte oss ett dugg. Det var väldigt kul. Även om jag mådde rätt dåligt. (Pga illamående pga ingen energi pga ingen aptit pga åksjuka och allmän nervsvaghet.)

Men sen på eftermiddagen dissade jag i alla fall skolans buss hem och hälsade på Alexandra istället! Där var det lugnt. Jag kunde andas mycket. Utom när Elias och Rebecka från Engelfors blev mördade på film, såklart. :o

Idag har jag inte gjort så mycket. Skrev filosofi-prov som var ganska svårt. Sprang för laget slash livet på idrotten, och fick blåmärke på armen när jag krockade med Simon. Mådde fortfarande lite dåligt pga matbrist pga illamående pga matbrist pga illamående osv. Började julpynta skåpen i skolan.


Och så har jag tänkt på människor. Att jag blev sjukt trött av alla ljud och intryck som fanns på Saco-mässan. Att jag lätt får tunghäfta och snurrar omkring upponer när jag ska prata med kompisar som jag inte känner så bra. Att jag kan vara jävligt reserverad.......... men samtidigt inte har några problem med att prata med många främlingar.

På Saco, till exempel: Hanna ville ha en katalog från Linnéuniversitetet, men ville inte prata med människorna som stod i montern. Så jag fixade det. "Hey hej kan jag få en katalog bara!? (nej jag har inga frågor om Linné) Tack!"

Drittlätt!

Och på Sthlm C när jag skulle hitta från pendeltågen till bussterminalen på egen hand: Det var så STORT. Och framför allt SÅ många långa rulltrappor. (Liksom wow, jag ska bli rulltrappsqueen när jag blir stor!!) Jag såg ju en massa skyltar överallt, men vågade inte gissa. Frågade främlingar om vägen istället. Det gör jag typ varenda gång jag är på centralen. Inte alls svårt!

Det är coolt. Det tänkte jag på idag i någon minut. Vad har ni tänkt på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar