måndag 11 december 2017

Mysbelysningsmåndag

Jag kom hem från skolan 16.20. Hade så mycket glädjeenergi att jag skottade hela stigen genom trädgården, och jag har fortfarande hype kvar. Tack vare livet. Skolan. Klassen. De frispråkiga lärarna. Vi får varandra att skratta, om och om igen.

Nu ska jag visst vara med på ännu en dans på julshowen. Vi behöver dig, sa en klasskompis. Och jag, som hade intalat mig själv att stanna borta från allt som ger prestationsångest, trotsade mig själv och sa okej då. Jag skuttade omkring på borden som en trebent flamingo, medan de andra hittade på våra danssteg. What a life. Har nog fått kick av all vit sockervadd som har dalat ner från himlen under dagen.


Nu ska jag skriva psykologi. Det är ganska kul, för jag har valt att skriva om att vara en liten lort som tycker om Harry Potter. Och sen ska jag plugga religion. Det är prov om buddhism på torsdag, men jag lär inte orka läsa särskilt mycket imorgon eller på onsdag... På grund av lussebuss. Heh. 

Skulle egentligen ha haft poesiskype-möte ikväll, men det sköt vi upp till nästa vecka. Jag diggar att faktiskt kunna påverka tillvaron. Att kunna ha koll på saker och ting. Att våga gå och släcka lysrören, fastän läraren protesterar. Mysbelysning = kärlek.

2 kommentarer:

  1. Hade nästan glömt bort din lilla blogg för en stund, himla tur att du väckte den till liv på svenskan. Här ska jag stanna. Du skriver ju alldeles för bra för att inte läsa. :-)) <3

    SvaraRadera