torsdag 21 december 2017

Årets sista skoldag med SA15b

Dagens höjdpunkt var som vanligt treornas julshow! Alla klasser (som vill) gör en 6-minuters-show och visar upp den för resten av skolan. Bästa klassen vinner.

...Och i år går jag i trean. Vår show hade en blandning av glad dans, sensuell dans, hiphop och julstämning:
1) Hela klassen dansade till Jingle Bell Rock
2) Jack-gänget rappade och hypade loss till Man's Not Hot
3) Dance battle mellan Team Foreplay och Team Anaconda
4) E och N sjöng Tänd ett ljus till pianokomp, medan klassen dansade som levande ljus (eller öh, något) i bakgrunden
5) Hela klassen dansade och tackade av till We Go Together

Det hela var jättekul! Sju klasser bidrog och sa15b kom inte i topp tre, men folk tyckte ändå att vi var bra. Lärarna sa att det här var bästa julshowen på många år, för den här gången gick nästan alla verkligen in för det (och det var inte bara underklädescatwalk). Det var så sjukt intense. Jag hejade på natur och de vann! Teknik var också riktigt bra, men det var tur att de inte kom etta, för de är den mest självgoda klassen. Estet kom trea, fast många tycker att de skulle komma typ sist... De var ju bra, men inte SÅ bra. Jag tror inte att de hade satsat på en pallplats. Framför allt så är det fusk att de är esteter. x)

Jag är stolt över min klass. Över att vi klarade detta och att vi faktiskt börjar umgås mer "utanför" skolan. Förra veckan var det ju lussebuss, då klassen hyrde en stor buss och festade lussade hos våra lärare hela natten. Och vi har övat inför julshowen flera gånger de senaste veckorna. Vad som händer härnäst vet jag inte. Studentfest nummer två? Först är det i alla fall jullov. ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar