torsdag 6 juli 2017

Rainbow Day at the Fringe

Idag var det Rainbow Day som Njeri och jag och Kultivera(?) arrangerade
och gode Gandalf vad tiden går fort.
Jag behöver ett break NU

Först var det brunch. Vegetariskt/veganskt. Asgött. Men när maten var färdig och 15+ pers hade trillat in var det lite läskigt. Gillar ju människor, men bland folkgrupper håller jag mig helst i utkanten. Speciellt när jag är överlägset yngst. Alla andra känns så stora och normala. Sen kändes det bättre i alla fall. Njeri hade en jättebra, kort och tydlig presentation om hbtq+ och jag satt och snackade med folk om pronomen och engagemang och det svenska språket.

Vi gick till biblioteket och gjorde dritsnygga pins, lyssnade på en föreläsning om lesbisk aktivism och såg på kortfilmer med regnbågstema. En av filmerna har Njeri gjort. Den handlar om dress code och olika bemötande, vilket var intressant för mig som ofta klär mig ganska slappt och trasigt och gender neutral.


Därefter var det scrapbooking! Min aktivitet! Vi var bara fem personer, men det var jättemysigt. Härligt att få koppla av och pyssla och prata i lugn och ro. Boken vi gjorde tillsammans kommer bli awesome!


Ett problem var att tiden gick för fort. Pauserna var för korta och aktiviteterna var på olika ställen i stan. Därför tappade vi folk på vägen, men varje aktivitet blev bra ändå. (Och så måste jag kanske inse att inte alla är lika entusiastiska över pyssel som jag ;P )

Jag kan tänka mig att hålla i fler aktiviteter och grejer i framtiden, men då ska det helst vara när jag inte har post convention depression och jobb och sånt i samma veva. Och duktiga, snälla kompanjoner är superviktiga. Hela denna festival bygger siriusly på frivilligt, hjälpsamt samarbete.

Hufflepuff-transgender-pride + en hand till Emma by me. Hjärta från Njeri och grön pin från Johanna <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar