måndag 24 juli 2017

Jag var på Priori Incantatem

Det var så värt och jag mådde bra och nu mår jag fortfarande bra, men saknar folket och är ledsen över att det är flera månader till nästa tillställning i samma anda.


Här är en bild från jubileumsbanketten. Vi firade tjugo år sen första boken, tio år sen sista boken och tio år sen första ideellt ordnade Potter-konventet i Sverige. Det är så fint att jag får vara en del av detta. Jag läste de vises sten 2007 och kom in i själva fandomen 2011, tack vare mugglis. Det är något av det bästa och viktigaste som har hänt i mitt liv och jag kan bara föreställa mig hur det är för de som faktiskt väntade och längtade efter de sista böckerna.


För det första är jag jättenöjd med konventets aktiviteter. Favoriterna var nog Wizard Rock-spelningen, Mischief Managers föreläsning om representation i Harry Potter, triviaduellerna (där jag inte tävlade, men var publik) och hela banketten med mat och minnen och dans.

För det andra älskar jag de små och stora detaljerna. Till exempel att alla sa aaw och ooh och wohoo över allt och inget, att korridoren på tredje våningen var förbjudet område för deltagarna, att någon skrev "Myrtles toalett" på dörren till en trasig toa. Att bara umgås är också så viktigt. I vanliga fall ogillar jag att handla mat, till exempel, men i främmande städer med nya kompisar är det nästan kul att gå till ICA. För ja, jag fick nya kompisar, kanske till och med vänner. Några var helt och hållet nya och andra hade jag träffat tidigare. Synd bara att alla bor så långt bort och att jag är rätt dålig på att vara social över nätet. </3

För det tredje borde jag ha tagit tillvara på tiden bättre och kramats mer, headbangat mer och haft ännu fler djupa nörddiskussioner. Framför allt kramats mer, mycket mer.

Team Noodles

Nu är jag sugen på att lära mig ännu mer om Hary Påtter och spel och filmer och musik och fluffpartyn. ...Råkar ju ha kvar 29(!?!) dagar sommarlov utan planer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar