söndag 3 juni 2018

Studentbal och jag ser ut att vara max 15 år


Igår var det bal! Det var kul!

Lista på det som var kul:
   - Att åka i Emmas jättesöta jätteljusblå bil
   - Att alla var snygga
   - Att se folk jag typ känner stå och titta och fota längs med röda mattan
   - Att stå på balkongen och vinka till folk jag känner
   - Att prata med kompisar i min klass och i andra klasser
   - Att prata ännu mer
   - Och dansa lite på discot
   - Och bara hänga
   - Och dricka alkohol
   - Att vädret var fint (bara lite varmt ibland)

Lista på sånt som var mindre kul:
   - Att i ett par timmar på kvällen vara DÖDSHUNGRIG. Men sen fick vi mat. Äntligen
   - Att fixa hela min outfit helt själv. Försökte till exempel stryka ut veck som var på kavajen, men gav upp. Och kunde inte knyta mitt armband ordentlig för jag darrade för mycket. Och idk hur en sminkar sig, egentligen
   - Ångesten som har infunnit sig då och då ända sen typ i vintras, fram till igår morse
   - Värmen
   - Att det är många i skolan som kör på macho-stilen... Det är så mycket trevligare att vara varm, genuin, uppmuntrande och respektfull
   - Att många verkade lida i sina skor. :( (Inte jag dock!)
   - Att valsmusiken var värdelös. Vi nybörjare kunde ju inte höra takten


Men det allra mesta var bra, alltså. Jag gillar ju äventyr och det här var ett fint sådant. Jag bara skuttade omkring och njöt. Det var inte queer, men ändå tryggt. Och jag var inte jättenervös. Innan jag åkte hemifrån på morgonen var det nervöst, men det släppte när jag mötte vänner. Sen när vi satt i bilen och sakta rullade mot röda mattan började Emma och jag få fjärilar i magen igen, men det var en mer nice typ av nervositet.

Sammanfattningsvis en drittnice dag! Som vanligt blev jag speedad på natten och tyckte att det var för tidigt att gå hem klockan 01. (Och som vanligt har jag knappt några bilder. Lol.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar