söndag 10 juni 2018

VI VANN och "kan blodet chilla lite, eller?"

Jag ville inte vara med på studentkarnevalen. Jag hade ingen kostym och orkade liksom inte engagera mig. Men jag kunde ju inte svika kära klassen, så två kvällar innan karnevalen satt jag flera timmar i sträck och bara klipptemåladelimmadeprovade. Nu är jag jätteglad över att jag orkade, för VI VANN STUDENTKARNEVALEN!!!!!!! Med temat Mario Kart!

Karnevaldagen började klockan 10, då det var förfest med klassen. Det var jättevarmt ute. Kanske 28 grader. Men vi hade det kul och var taggade... Typ tills vi insåg att vår musik inte funkade. Vi hade förstås tänkt ha musik från Mario Kart, men hade inte fixat tillräckligt bra högtalare. Våra låtar dränktes totalt i tekniks musik. Men det gjorde inget, för vi hade kul ändå. Vi lät själva istället, och försökte verkligen hålla igång hela vägen. Vi hade fixat ett snyggt släp med en borg, moln, gräs och stjärnor, och vi själva hade olika kostymer. Någon var ett rör, någon var Mario, någon var Toadette. Hanna var Koopa Troopa och åkte omkring på min 8-åriga syrras lilla cykel och delade ut bananer till publiken.


Jag var en fire flower i mänsklig storlek. Fett creepy, men roligt. Jag vet inte riktigt hur en fire flower beter sig, så jag bara skuttade omkring och dansade och försökte undvika att krascha in i mina kompisar. Under pausen bakom Coop var vi halvdöda. I alla fall jag. Sen kom några i klassen med typ fem gigantiska vattenflaskor som vi delade på. Och alltså, jag har nog aldrig blivit så glad över att se vatten. På riktigt. Sen gick vi vidare till Torget och parkerade där.

Först presenterade de den individuella vinnaren - alltså personen med bäst kostym och engagemang - och det var vår Ellen!!!! Hon var Lakitu. Sen presenterade de klassen som kom trea... och det var inte vi. Då kände vi att det var kört. Vi kunde ju inte komma tvåa eller etta, liksom. Så bra var vi inte. Det var ändå tolv klasser som deltog och alla hade gått in för det. Så ni ANAR inte hur glada vi blev när de skulle presentera vinnarna och sa "Mario...". Ordet "Kart" dränktes i vårt jubel FÖR VI FRIKKING VANN! Prispengarna är väl kul att få, men det är äran som betyder allt.


Fylld av stolthet skulle jag sen åka och möta pappa för att få skjuts hem. Min syrras cykel har inga växlar, men rullar jättebra, så jag cyklade på den och höll min blomkostym under armen. Sen kom en nerförsbacke. Med rullgrus. EH. Jag ramlade och skrapade upp händer och armbågar och ett knä. AJ. Det var ingen människa i närheten och det var tur, för jag slog nog personligt rekord i Flest Svordomar På En Offentlig Plats På En Gång. Funderade på att dumpa min fire flower på marken, men sen ba "Nej jag ska ha med den hem och plantera den i min trädgård!!!" så jag tog den och cykeln och gick vidare mot pappa. Det gjorde ju ont som F, men hela dagen var STRÅLANDE ändå. Heja heja heja sa15b <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar