onsdag 30 maj 2018

Det är juni på fredag

Alltså jag VET att det är juni i övermorgon, att balen är på nu lördag och att det är mindre än 20 dagar kvar till studenten. Ändå blir jag sjukt förvånad varje gång någon påpekar det. Det var ju nyss måndag?? Det var ju nyss Poetry Slam SM??? Det var ju nyss april????


Som vanligt är jag ganska lugn inför allt som ska hända. Jag är inte nervös eller stressad, trots att jag har en hel del kvar att fixa. Jag tar allt som det kommer, bara. Framför allt ska det bli kul med alla event. Det är kul att umgås med vänner, pyssla, festa och vara med om nya grejer.

Närmast är som sagt balen... Jag har bara varit på en bal innan. Det var en julbal i januari, ihop med en massa queera Harry Potter-fans. Det fanns knappt ens en klädkod, utan målet var att ha kul och känna sig fin på sitt sätt. Den här balen kommer vara helt annorlunda. Tyvärr. Det är nästan komiskt hur himla malplacerad jag kommer känna mig. På grund av klädseln, mest. Jag vill liksom följa normer, men jag lyckas inte ens när jag faktiskt försöker...

Tror att det kommer bli bra, ändå. Jag skiter i värmeböljan, det faktum att halva stan kommer titta på en och att jag kommer vara sämre klädd än alla andra. Jag kommer vara bekväm ändå. Igår hade vi valsträning inför balen, och även om det var varmt som in i helvete så var det ganska roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar