söndag 13 maj 2018

Kära jävla poeter

Den här långhelgen fick ett vanligt hotell i Jönköping känna på hur det är att inhysa över 50 poeter på en och samma gång.

Fan vad kul det måste ha varit för dem.
Fan vad kul vi hade det.
Jag har inga ord.



Eller jo, det har jag ju. Jag har massor massor massor av ord. Och konstiga tårar. Och fånigt genuina leenden när jag sitter ensam på bussen hem.




Den här långhelgen fick jag känna på hur det är att bo på ett hotell i Jönköping i fyra nätter. Jag fick uppleva mitt första SM i poetry slam, lära mig jättemycket mer om poesi och träffa massor av coola bra människor. Jag gick på workshops och gick på stenarna som kantar Vättern. Jag gav applåder och komplimanger och fick applåder och komplimanger. Jag kände mig fett awkward och kände mig fett awesome. Jag fick en ny, väldigt positiv bild av Jönköping.


Men
men
men
jag hade inte väntat mig allt detta. Mina förväntningar hade varit jättedeppiga och trötta. Ska skriva ett Brutalt Ärligt inlägg om det imorgon. Heh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar