torsdag 3 maj 2018

Introverta personer som gillar party, finns de?

Yes we do!


Jag är definitivt introvert. En liten nörd som tänker först och talar sen. Talar ofta inte alls. Och när jag väl talar så blir det lätt fel. Har svårt för att få vänner, har en barriär mellan mig och alla andra, jobbar gärna ensam och är fenomenal på att bli trött. Men samtidigt tycker jag det är drittkul med andra människor.

Och partyn. Jag gillar kvällsluften, ljuset och den höga musiken. Om det nu är ett sånt party. Det kan också vara ett fandomhalabaloodansparty eller en spelning. Det kan vara en folksamling på torget vid midnatt på nyårsafton. Det kan vara en förfest. Det kan vara med eller utan alkohol. Jag gillar det mesta. Jag har bara tre krav. 1) Ska känna mig trygg bland folket. 2) Det ska inte vara awkward. Inte ett släktkalas. 3) Ska inte tvingas att mingla. Jag tycker bara om mingel ibland.

Överlag verkar det som om introverta personer tenderar att inte gilla fester och partyn. Många är trötta på den extroverta normen, kan inte dansa utan alkohol och går hem tidigt. Och det är hundra procent okej. Men det finns också töntar som jag. Som bara "fuck it" och deltar i partyt på mitt sätt. I utkanten men ändå inte utanför. Utan skam.

Enklast är nog att gå på såna där untz-untz-untz-teaterrök-discoljus-nattpartyn. För de är egentligen inte en social grej för mig. Att vara social är att vara närvarande, men på såna partyn handlar det mer om att försvinna. Att försvinna i energi. Det är nice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar