torsdag 11 maj 2017

Nej, det är inte skönt att vara mobilfri

Är ni en av de som tänker att livet blir bättre om vi tvingas lämna mobilerna hemma? I så fall: Tänk om. I alla fall om ni är som jag.

Jag var utan egen mobil i två veckor. Vågade knappt använda den som jag lånade (fastän den var sämst på typ allt), eftersom jag var rädd för att ta sönder den. Självklart gick det jättebra att leva utan mobil, men jag kände mig lite lost. En vardaglig trygghet hade försvunnit och min kalender var puts väck.

Det bästa med att ha en egen mobil med egna appar:
 - Internet överallt. Framför allt internet i klassrummen för att kunna kolla upp saker
 - Musik överallt. Framför allt musik inne på toan hemma
 - Kunna snacka via messenger istället för dyra sms
 - Ha onödiga bildkonversationer på snapchat
 - Ha facebook, insta och schoolsoft
 - Checka viktiga mejl på mobilen
 - Ha koll på livet (kalender)
 - Använda Swish
 - Ta foton

I förrgår anlände min nya mobil + skal och skyddsglas (som jag inte har satt på än). Det blev en Xperia M5. Både den fysiska formen och designen i mobilens egna appar är dritful, men jag kommer vänja mig snart. Frontkameran är grymt mycket bättre än den jag hade förut. Är nöjd. Nu ska jag fylla i min kalender igen. x)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar