söndag 21 maj 2017

Bröllop

Igår var en händelserik dag. Min mobil ramlade ner i toan (ingen skada skedd) och någon timme senare gifte sig min kusin.


Jag känner knappt brudparet, men bröllopet var jättefint och roligt ändå. Det innehöll svävande hjärtballonger, hästar (nordsvenskar??) med vagn, roliga bröllopstal, prima chokladdessert, strålande sol och lustiga lekar som alla var med på. De gick ut från kyrkan till Hakuna Matata-låten från Lejonkungen, vilket var mycket klokt. Den gjorde alla glada. x)


Bröllopet började mitt på dagen och vi åkte hem efter midnatt. Då var jag väldigt trött, dels för att jag har svårt för att äta mycket av maten. Gillar inte ens potatissallad och som veg var det bara att hoppa över grillbuffén. Jag kom fram till att maten på mitt eventuella bröllop ska bestå av typ pannkakor och vara vegetariskt eller veganskt. Insåg också att en stor del av rutinerna och skämten absolut inte skulle fungera på ett bröllop för en person som jag. #queerasfckochknapptkristen Men sådana här bröllop är också bra bröllop. <3

Här är en bild på "chokladmoussekupol fylld med hallonpanacotta, halloncoulis med rårörda bär" och två selfies från ett på natten. Jag körde på svart med silverfärgade smycken och naglar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar