torsdag 18 maj 2017

Matte vs dans

Nationella proven i matte är gjorda, så nu kan jag börja skriva blogg igen. At the moment är jag på topphumör och vill egentligen inte snacka om proven...

... men jag kan säga att de var lika svåra som jag hade trott att de skulle vara (dvs lite för svåra för mig). Förr var jag bra på matte, men nu håller vi på med en massa andragradsfunktioner som jag inte lyckas hålla reda på. Tror ändå att jag får E eller i bästa fall D på proven. Heja mig! Ska inte läsa matte i trean, så nu är det över!


Firade detta med att gå på dansföreställningar med en vän nu på kvällen. Det var fantastiskt. Först var det danssagan. Jag blev tårögd när små småttisar kom in och deras lärare satt längst fram bland publiken och dirigerade! Min kompis och en massa andra skelett dansade en cool skelettdans och självaste Trollkarlen från Oz framträdde till Nightwish. (Me gusta Nightwish och det där som trollkarlen gör (i videon nedan, med jättedålig kvalitet pga blogger) är så himla häftigt. <3)


Sen var det en till föreställning, där fyra av mina kompisar hade en dans ihop. Det var det finaste jag sett på länge. GLÄDJEN.


Och vädret! Mitt rum luktar sommarkväll. Här kommer en lugn låt med Nightwish.

2 kommentarer: