lördag 13 maj 2017

Loppisfynd

Idag var det loppis på Storgatan. När jag kom dit vid elva-tiden var det verkligen packat med folk.

Jag letade efter en sommarjacka, men hittade en vår/höstjacka istället. Den är lite stor, men sitter ändå bra. Det blå är av ull, vilket inte är mitt favoritmaterial. Jag vill veta varifrån ullen kommer, så jag föredrar att köpa kläder utan djurmaterial, men när det är second hand tycker jag ändå att det är okej. Jackan är i alla fall i väldigt gott skick och det är värt femtio spänn!

Planerade också att köpa HP-dataspel om det fanns, för jag har siriusly aldrig spelat något av dem. Hittade Harry Potter och fången från Azkaban. Har redan installerat det och börjat spela och det verkar SÅ mysigt. <3

------

Jag borde ha jobbat med läxorna idag, men jag var borta jättelänge. När jag inte gick på loppis blev jag intervjuad och filmad till ett projekt som 3 Stones Cinema arbetar med. Det handlar om att vara hbtq+ i Jönköpings län. Sen satt vi och målade och planerade inför kulturfestivalen Tranås at the Fringe, då vi ska hålla i några hbtq/genusaktiviteter. Det var kul! Frågan är om jag ska se Eurovision eller plugga ikväll... Kan en göra båda samtidigt?

3 kommentarer:

  1. det var utrolig kult att ha dig med på inspelningen

    SvaraRadera
  2. Yes det kommer självklart att vara bra��

    SvaraRadera