lördag 22 april 2017

Poesi-pride / poesi-pris / poesi-publik

Den här skolveckan var bara fyra dagar lång, men ändå hann jag vara med om lite mer än vanligt. I måndags skrev jag att veckan skulle vara chill. Glöm det.

I onsdags drog jag till Jönköping efter skolan. Det var länsfinal i Poetry Slam SM och jag satt i publiken. Det var fantastiskt. Gästpoet var Athena Farrokhzad (som jag fick möta på ett skrivarläger en gång), rapparen Erik Lundin stod för musik och MCs var Nino Mick och Yolanda Bohm. Fyra dritcoola personer plus de nio poeterna som tävlade. I tävlingen hejade jag på Ellienore, som slutade på andra plats efter Sissela. Jag var så trött, men stämningen var lika fin som Ninos paljettjacka!

Den här färginformationslösa bilden föreställer poängräknarna Martin och Martin + the MCs Yolanda och Nino i Kulturhuset Spira.
Vi åkte från Jkpg ungefär klockan 22.30, så jag kom hem väldigt sent och nästa dag väntade ännu mer poesistohej. Jag läste en dikt i direktsänd radio och sedan på scenen i skolans aula, eftersom jag var en av de som vann förstapris i en dikttävling. Jag skriver mer om det senare!

På fredagsmorgonen hade min teatergrupp föreställning på morgonen och utöver allt detta har jag en massa prov, läxor och andra måsten. Det är kul med intensiva dagar, men mest väldigt uttröttande.

Ett inlägg delat av Poetry Slam Jkpg (@poetryslamjkpg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar