måndag 24 april 2017

Ny livserfarenhet: Att ta sönder en mobil på riktigt

Mitt livs mobiler (två stycken) har alltid klarat sig fint, trots att jag har tappat dem otroligt många gånger, på mer eller mindre klantiga vis. Idag var den senaste gången jag tappade min nuvarande mobil, och antagligen den sista. Jag kommer aldrig mista greppet om den mer, för jag kommer inte använda den................

Så alltså: Jag gick i en trappa. Glömde bort var jag hade mobilen och rätt som det var låg den på marken. Jag märkte direkt att skärmens touch nästan var helt kaputt, men blev mer fascinerad än ledsen. Det var tvunget att hända förr eller senare och nu har jag kanske (kanske) lärt mig till nästa gång.


Det värsta med detta är att mobiler tär på miljön. Vi ska akta oss för att konsumera för mycket och it's a shame att min Handy knappt blev två år gammal. Det näst värsta är att jag inte är särskilt rik om en jämför med priset på ny teknik. Och det tredje värsta är att jag faktiskt använder mobilen a lot för att hålla kontakt, översätta ord, kolla fakta, föra kalender, ta bilder, lyssna på musik, anteckna ...

Ny livserfarenhet, som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar