tisdag 14 februari 2017

Tvåtusensexton och Böckerna

Under 2016 läste jag 30 böcker. Hur har det gått till? Jag läste ju nästan aldrig i höstas?! I jämförelse med de senaste fyra åren så är 30 ganska lite, men ändå inte jättelite. Snittet är ungefär 39 per år.

Årets bästa läsningar måste vara Den utvalde av Lois Lowry, Du, bara av Anna Ahlund och Carry On av Rainbow Rowell. De två sistnämnda är de jag minns bäst. Du, bara får ett plus för att Ahlund är så cool och Carry On är godis för oss som råkar shippa karaktärer som aldrig blir canon.


Jag orkar sällan läsa böcker på engelska, men 2016 läste jag tre; Just in Case av Meg Rosoff, Cursed Child och Carry On! Tog mig även igenom Potilla av Cornelia Funke, som är en barnbok (9-12) på tyska.


Filmer är något av det bästa som finns på den här jorden, men jag glömmer alltid bort vilka det är jag har sett. Nu i skrivande stund minns jag i alla fall Fantastic Beasts, som jag såg på premiären ihop med ett helt gäng kompisar från skolan. På svenskan såg vi The Intouchables och på tyskan tittade vi på Das Leben der Anderen.


Das Leben der Anderen hade jag och flera andra i tyskaklassen sett redan i högstadiet, men det gjorde inget, för den är väldigt sevärd.

Det var 2016. Nu är det 2017 och än så länge har jag läst så mycket som noll böcker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar