måndag 27 februari 2017

Kreativitetsdag på skolan

Idag var det kreativitetsdag aktivitetsdag med alla tvåor + IM. Jag hade bild i två och en halv timme. Det var kul, för tre fina kompisar var också där. 

Först skulle vi göra en sorglig bild med kol eller blyerts och sedan en bild som uttryckte glädje/upprymdhet med akvarell. Läraren sa att den mörka bilden brukar vara svårast, men vi tyckte tvärt om. På den sorgliga bilden bara tog jag kolstiftet och gjorde någonting, men jag hade inte lust att göra något glatt. Till slut skrev jag ner slutet av Niklas Mesaros dikt Här är vi nu. För det är en fin dikt.



Efter lunch gick jag till hantverk, aka skylt-verkstaden. Jag hade valt hantverk ihop med två klasskompisar, men de hade fått det på morgonen istället. -.- Tack och lov klarade jag mig ändå. Jag bara valde en bit trä, kom på en text, lät en maskin göra texten, spraymålade bokstäverna silver, slipade bort färgen som kom utanför, målade med lila glitterfärg och oljade skylten.

The Room of Requirement (vid-behov-rummet) finns på Hogwarts. Det är ett rum som ändrar sig beroende på vad en behöver. Till exempel kan det bli ett badrum om en letar efter en toa eller ett stort klassrum om en behöver ett stort klassrum. Jag tycker att mitt rum är ett väldigt bra ställe där jag kan spendera större delen av mitt liv, så jag kommer sätta upp skylten i mitt rum!


Aktivitetsdagen skulle varit jättekul om jag bara hade kunnat vara med några kompisar på eftermiddagen också. Visst är det najs att träffa nytt folk, men jag pallar faktiskt inte prata med folk om jag inte har några energi-givande kompisar som vaktar min rygg. Dagen var kul i alla fall. Jag gillar min skylt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar