torsdag 16 februari 2017

Blogg.se vs Blogspot/Blogger

Jag är noob när det kommer till bloggande, men här kommer mina tankar:

Blogg.se: 
   + Mobilappen fungerar jättebra att blogga från. Bloggers app var typ värdelös senaste gången jag testade den.
   + Besöksstatistiken är bättre/lättare att förstå.
   + Det finns ett community. En får tips på andras inlägg och kan få reklam för sin egen blogg om en vill.


   - Reklam på bloggen.
   - Få alternativ när en skriver inlägg. (T ex svårare att ändra storlek på texten.)
   - En måste kunna lite kodning för att ändra vissa saker i designen och skaffa de gadgets/widgets en vill ha.

Blogger/blogspot: 
   + Ingen reklam som förstör helhetsintrycket. Hujedamej vad skönt! Eftersom jag inte är intresserad av att tjäna pengar är reklam bara onödigt för mig.
   + Fler alternativ när en skriver inlägg. Här kan en smidigt ändra textrger och bestämma vilka storlekar bilderna ska ha.
   + Trots att appen inte fungerar kan en lätt få hit bilder från mobilen genom att dela dem i Google+.
   + Det är lätt att fixa en personlig design även om en inte kan kodning!


   - Det dåliga med blogspot är att bilderna ser lite suddiga ut om en inte klickar på dem...
   - Och att det inte finns ett community på samma sätt som på andra portaler.
_______________________________

Nu är jag väldigt sugen på att testa nouw också, bara för att se hur det funkar. Jag vet att två av mina klasskompisar bloggar och de båda har nouw. Dock känns det som om varken blogg.se eller nouw passar mig, för jag sysslar inte med foto, mode, skönhet, mat, träning, hälsa eller familjeliv. Mitt bloggande är lite mer uppochnervänt och mindre fräscht och fint... x)

Har ni några erfarenheter från olika bloggportaler?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar