tisdag 1 augusti 2017

Room Tour

Låt oss snacka om hem. Hus. Rum. Att ha ett eget rum betyder jättemycket för mig. Jag behöver ett ställe som är lugnt, tryggt och avsides. Och mysigt. 

För två år sedan bodde jag i samma hus som mina föräldrar och småsyskon, men de gick mig på nerverna hela tiden. Det blev för mycket, liksom. Det var instängt. Sen blev äntligen ett rum ledigt på andra sidan trädgården, i vår gamla drängstuga! Här finns tre rum, en toa och ett halvfärdigt kök. Jag fick det näst största rummet, also known as det sunkigaste rummet... 

Rika familjer skulle säkert renovera och fixa till allt på en gång - köpa nya möbler, isolera, byta golvmatta - men jag fick ta det i etapper. Evolution. 


Just nu ser det ut så här:

Här kan en va! Det är fortfarande svinkallt på vintern, men loftsängen är nermonterad, flug- och getinginvasionen är åtgärdad och jag har felfritt wifi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar