lördag 24 juni 2017

The Weird Sisters-tröja

Nästa vecka är det Multicon. På lördagen är det ett stort  multifandom-cosplay-dansparty, så då ska jag cosplaya Tonks!

< Så här ser Tonks ut i femte filmen. Jag kommer göra en egen, simpel version av henne. I en scen i sjätte boken (tror jag) har hon på sig en tischa med texten "The Weird Sisters". The Weird Sisters är det band som spelade på Hogwarts julbal i bok fyra. Bandet nämns inte i filmen, men det finns med i the deleted scenes! På YT finns tre låtar med bandet: Magic Works, Do the Hippogriff och This is the Night.

...Därför gjorde jag om baksidan på en tröja som jag nästan aldrig använt. =) Jag använde en vanlig svart permanent marker och vanlig rosa hobbyfärg, så den tröjan ska nog inte tvättas i maskin sen.



Orginal:

During the process:


Färdig!

The Weird Sisters:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar