tisdag 13 juni 2017

Dreamcatcher - DIY med naturmaterial

Nu har jag läst Bild och form 1b i ett läsår. Det har varit väldigt chill, på både gott och ont... I alla fall har det varit mysigt. Den sista grejen vi gjorde var en drömfångare med naturtema. Jag gick all in och försökte använda många naturgrejer.

En drömfångare ska ha ett nät som hejdar de onda drömmarna. Jag lyckades inte så bra...

Jag tycker det är svårt att få någon rätsida på cultural appropriation. Har läst lite om dreamcatchers och jag tror det är okej att testa att göra egna. Det är åtminstone en annan sak än att köpa drömfångare från random företag som använder fenomenet för att tjäna pengar.


80 procent av alla mina teckningar innehåller pridefärgerna, så jag tänkte hoppa över dem den här gången. Men sen sa läraren att han kommer hänga upp drömfångarna i skolbibblan... Det behövs mer pride i den här skolan, så det fick bli lite regnbågsfärger på denna också ;)


Saknar textilslöjden som vi hade i högstadiet. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar