torsdag 8 juni 2017

Film till min vinnardikt

Alternativ titel: Ullias försöker göra en film (för att skolan tvingar honom) och väljer att basera den på en av sina kortaste dikter

Eftersom jag går samhäll-media på gymnasiet tror väl folk att jag är bra på sånt här, men neeej. Jag har aldrig gjort en sån här film helt själv innan, och jag har definitivt inte använt lite proffsigare program som Hitfilm 4 Express tidigare. Men övning ger ju färdighet och jag har lärt mig en hel del efter detta! Nu i efterhand ser jag en massa saker som skulle ändras under själva filmandet. På något ställe syns kameraskuggan, ibland finns ingen färginfo i himlen, och varför gungar jag kompisgunga själv? Det symboliserar ju ensamhet.

Skitkvaliteten beror på att den är filmad med mobilkamera. Varken jag eller skolan hade något bättre, men det är lugnt.

Dikten är alltså den som fick vara med i boken Krispiga Kaskader. Har skrivit om den HÄR...


Anyway: Mitt gym-program är bäst. Alltid kul att gå på media-lektionerna <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar