onsdag 1 augusti 2018

Mitt första NärCon är slut och jag är helt slut


NärCon var bra, men det skulle varit bättre om jag inte hade missat halva pga jobb, om jag hade orkat gå på fler aktiviteter och om jag var mer insatt i fler fandoms. Dessutom åkte jag ju typ själv, och det var inte alls lika lätt att få nya vänner som det är på mindre konvent.

Men jag hängde i alla fall med en del gamla kompisar och pratade med flera nya!! <3 Bland annat så träffade jag Li, Ciabatta, Alva, Camilla + barn, Klaestron och Scorperion och sa hej till Yurio-Hanna, Elmar och några främlingar, typ Josefin vid ponnyerna. Hatten av till dem.

Det var många små stunder som jag uppskattade riktigt mycket. Till exempel var jag på en föreläsning om hur en gör egna spel och körde blinkleken med ett gäng random personer. Tyckte också om lördagskvällen, när jag först tittade på NCC (Nordic Cosplay Championship) och sen stötte på Li och Linnea. Vi köpte nice stuff på GottCon och gick på coolt rave. Och sen fick jag träffa fler av Lis kompisar. Li är bra! Här är jag med hennes solglasögon. Kände mig väldigt cool. x)


Det var också spännande att sova i tält för första gången på evigheter. Bodde i ett tremannatält helt själv, så det var lyxigt. Synd bara att det var så äckligt varmt ute... Men det var ju varmt överallt. Sovsal hade inte varit bättre, tbh.

Conclusion: Jag har inte Post Con Depression, vilket är väldigt skönt, men jag ångrar absolut inte att jag åkte. Jag kommer gå på fler NärCon i framtiden, och kanske cosplaya också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar