torsdag 12 juli 2018

Poesi-ish-festival!!

Foto: Peter Nyberg
Foto: Eda Emirdağ
Foto: Mel Perrys kamera

Förra veckan var det litteratur/konst-festivalen At the Fringe i Tranås. Det var awesome. Jag träffade många gamla vänner och flera nya. Något av det finaste var när jag och bästa sommarjobbskompisen Joanna var huvudpersonerna i ett event. Vi snackade om vårt skrivande och läste upp lite av det vi skrivit själva. Sedan skulle "publiken" ta en mening av oss och skriva något eget. Och trots att jag läste på svenska så var det många av de utländska personerna som skrev något i respons till min text. Det var så himla schysst.

Av världens coolaste poet och bonde Phelim, med världens härligaste irländska dialekt:

The Swedish Poet, Ullias
Is nineteen when I hear
his rhythm.
I do not know his mother-tongue,
it does not matter.
Sound moves me in,
his notes arrest me.
I listen
to his forming.
A room is moving,
to his allegro.
Notes falling,
his moving hands
finding voice.
I am listening.


Foto: Peter Nyberg

Och throwback till i lördags eftermiddag. Jag kände mig forever alone eftersom min vän Sheikah hade åkt hem och typ alla andra verkade trötta efter den intensiva veckan. Men så hängde jag med till Plan B, där det bjöds på asbra post punk av två band och spoken word av Peter Cursed Murphy. Det slutade med att jag hängde där med Mel och Inês ända tills de stängde vid 02. MYS. <3

Nu är det dock över. Alla roliga, fantastiska, inspirerande människor åker hem och mitt och Joannas jobb som författare är snart slut. Det ska bli skönt att vara helt ledig nästa vecka, men samtidigt vill jag ha mer! Just nu har jag inget nytt att se fram emot, och det känns underligt tomt i hjärtat. :(

Foto: Jag, Elisabeth Westlund
Foto: Eleanor Shaw, Eda Emirdağ (tror jag)
Foton: Eda Emirdağ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar