söndag 15 juli 2018

Hjärtans fröjd av Per Nilsson

Bra bok. Ganska gammal bok, och det märks. Från 1992. Tänk att det fanns ungdomar då för tiden också...?

Lättläst bok. Ganska fyndig bok. Per Nilsson är liksom väldigt bra på att skriva, på att välja rätt formuleringar, som inte är krångliga men ändå originella.

Kärleksbok. Massor massor av kärlek, men inte på ett positivt sätt. Inte på ett negativt heller. Framför allt är boken realistisk. Och aktuell, fastän den är 26 år gammal.

Jag kan definitivt relatera till huvudpersonen – han som är störtkär – men jag har nog bättre självkännedom och en mycket friare syn på vänskap och kärlek än han. Det är jag glad för. Jag är glad över att jag läste boken också. Jag tyckte inte riktigt om den, men den är verkligen en bladvändare. Hatten av för Per Nilsson, för att skriva en så lyckad bok om det här klichéartade ämnet är riktigt skickligt!!

hashtag tyskbok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar