fredag 20 juli 2018

Att jobba på en tidning

"Du kanske kan jobba här nästa sommar också?!" säger de på redaktionen.
Och jag svarar "Hm... Kanske!" 

Men som det ser ut nu så vill jag absolut inte jobba där igen. Inte för att det är en dålig arbetsplats. Tvärt om - den är rätt bra. Men att vara journalist är svårt för mig som inte är så bra på sociala interaktioner. Jag möter jättegärna nya människor, men att intervjua dem och ta foto och veta att de kommer läsa artikeln osv osv funkar inte så bra. Massor av ångest. I skolan var det okej eftersom vi sällan gjorde flera artiklar per vecka, men här var det såklart värre. Jag jobbade i fyra korta dagar och det var tillräckligt. Trots att det inte var ansträngande egentligen så kom jag hem astrött och deppig och sådär sur som en kan vara ibland. Ugh. 

Men nu! Nu är det slut!

Nästa och nästnästa vecka är det jobb på Skolmöbler igen. Det är 40 timmar per vecka, men det känns ändå inte så jobbigt. Arbetet är ganska fysiskt (men ändå inte tungt) och så behöver jag knappt prata med någon. Chill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar