lördag 7 april 2018

Påesi, igen

Påsklovets bästa kväll, utan tvekan! Det var länsfinal i Poetry Slam, i Jönköping, och det var så kul. Att läsa på scen var kul. Att sitta i publiken var kul. Att hänga med las amigas Emelie och Hanna var jättejätte(jätte)kul.

Cred till alla som bidrar till den sköna stämningen på Poetry Slam! Tack till kvällens emcee (MC) som fick mig att skratta om och om igen. Tack till de andra poeterna och till publiken och till musikerna och till eluttaget som räddade min mobils liv. Poesigrejer kan vara dritt-tråkiga, men de kan också vara väldigt mysiga och roliga.


Jag var inte så jättenervös den här gången, för det spelade egentligen ingen roll vilken plats jag kom på. Ville bara läsa dikten om katten Liselott. Det var det viktigaste.

....Men vet ni vad?! Jag kom på plats tre!!!! av sex! .......Vilket tydligen betyder att jag ska läsa i SM också.... Oooh shit. Jag är verkligen inte en tävlingsmänniska. Men detta kan jag skriva i mitt CV sen. <3

Xenia Kriisin var där som gäst. Med skiiitnice live-sound. Gillade verkligen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar